reklama

Krákor 2009, alebo Ako som sa na underground vybral

Krákor, potulný undergroundový festival, absolvoval uplynulý víkend už 11. ročník. Potulný preto, pretože sa každý rok koná na inom mieste. Tento rok usporiadatelia vybrali dedinku Doubravník asi hodinu cesty vlakom z Brna. Že pršalo a všade bola kopa blata? To predsa milovníkom dobrého undergroundu vadiť nemôže!!!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Doubravník je malebná dedinka, zašitá v lese. Takže aj areál bývalej strelnice, kde bol Krákor, bol obklopený lesom. Areál znie však mierne honosne, bola to skôr lúka s rozmermi 20 x 20 metrov. Pre tých pár stovák nadšencov však úplne stačila. Priznám sa, že na Krákor ma zlákali moji kamaráti z Česka, ešte pred mesiacom som o ňom netušil. O českej undergroundovej scéne o niečo viac, ale moje znalosti sa obmedzovali najmä na Plastic People of the Universe, DG 307 a pár básnikov. Takže keď som si pozrel program Krákoru, zistil som, že okrem folkáča Záviša, nepoznám nikoho. Zobral som do ruky program a vrhol sa na Youtube. Nebolo tam toho veľa, ale stačilo mi to k tomu, aby som zavelil smer Doubravník.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na spomínanej lúke bol prístrešok, kde hrali kapely, miesto na stany, čajovňa s fantastickým nakladaným hermelínom, pár stánkov s knihami, CD, LP a keramikou. A samozrejme vývarovňa s mäsovým i nemäsovým gulášom a nepostrádateľné výčapy. Počul už niekto o Mešťanskom pivovare v Poličke? Tak pivo z jeho sudov obšťastňovalo všetkých. A to tak dokonale, že po pár pivách už nikomu nevadilo blato, ani dážď. Ale najdôležitejšia bola úžasná spoločnosť a fantastická hudba. Už len z názvov kapiel sa dalo vytušiť, že to nebude nič pre „normálnych" ľudí. Len pár názvov za všetky - Kotrč Kadeřavý Band, Standartní kompot, Já jsem poznal & Homér, Nedělní lidé, Marbulínkova sestřička s nejmilejší drůbeží, Skrytý půvab byrokracie, Strana houpacího koně, Tumpach Kvoč, Ylo Africký slon a podobne. Hudobne išlo o všetky možné žánre, od recitácie básní s hudobným sprievodom, cez divadlo, big-bít, folk, až po underground ovplyvnený Plastikmi a DG 307. Hudba, ktorá sa dala počúvať, dalo sa pri nej i meditovať či tancovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre mňa však bola najväčším zážitkom spoločnosť, ktorá sa na Krákore zišla. Úžasní ľudia, nezaťažení dnešnou dobou. Ľudia s inými prioritami, než na aké sme zvyknutí. A vekovo - od 7 týždňov do 70 rokov. U nás na festivaloch niečo nemysliteľné.

Vďaka, Fido, za úžasný festival. Vďaka kapelám za skvelú hudbu a zábavu. A vďaka všetkým z Krákoru za skvelú atmosféru a že sú takí, akí sú.

No a na záver pár foto:

Jozef Brezovský

Jozef Brezovský

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som? To by som sám niekedy rád vedel :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu